22 December 2010

Jag ska erkänna, jag har inte varit lika glad och positiv på sistonde. Har haft så otroligt mycket jobb att jag inte orkat göra annat än att gå rätt i säng när jag kommit hem från jobbet på kvällen. Men nu senaste dagarna har allt lugnat ner sig lite och jag har till och med hunnit med siesta två gånger. Igår hade jag i och för sig en av de sjukaste dagarna jag varit med om. På gott och ont. Fick mitt psyke testat rejält men det gick fint. Kanske borde satsa på polis i alla fall? Nja den planen är skrotad så ni kan vara lugna. Det jag ville komma till i alla fall var att nu när jag kommit hem från jobbet i någorlunda tid och till och med hunnit vila lite på siesta har jag äntligen fått tillbaka lite energi, energi till att hitta på saker. Leva ett liv utanför jobbet. Man mår inte bra när ens jobb blir ens liv. Såklart är det speciellt att vara reseledare, det är en livsstil men ibland måste man få vara civil och leva livet som en människa också.

Var ute både i måndags och igår. Blev inte sådär jättemycket sömn men bara av att få komma iväg, koppla bort, träffa andra människor och göra något har jag fått så mycket extra energi att gamla Sara börjar komma tillbaka. Är dock fortfarande rejält sliten. Börjar bli lite sjuk också. Det beror väl på att jag slappnat av för första gången på länge...

Idag har jag i alla fall varit ledig. Dagen har spenderats med lite julklappsshopping i El Mirador. Kan fortfarande inte förstå att det är jul i övermorgon. Idag har det varit riktigt varmt och solen har varit starkare än på länge, kändes nästan som riktig sommar. Så att ni övermorgon kommer äta massa julmat, umgås, kolla på Kalle-Anka och öppna julklappar känns väldigt avlägset. Jag jobbar ju som sagt hela julaftonen och har back-uptelefonen över natten så blir ingen jul här inte förutom en liten paketöppning av de paket vi i teamet köpt till varandra och sen de paketen jag fick med mig hemifrån. Får satsa på nyår istället. Håll tummarna för ett trevligt schema ;)



Dags att sova nu. Imorgon har jag Service-Välkomstmöte-Likvidering-Veckomöte-Service.

PUSS!


Kommentarer
Postat av: farmor

G O D J U L S A R A!

Hoppas du har en fin Julhelg,trots att du arbetar.

Som du redan vet är det kallt och mycket snö i Stockholm, jullikt faktiskt. Vi tänker på DIG och minns fina soliga varma dagar i Puerto Rico och framför allt att vi fick träffa dig och se hur du bor och arbetar. Jättegulligt och stämningsfullt med lilla julgranen och klapparna.

Många varma kramar från Farmor och Gösta

2010-12-24 @ 13:55:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0