Mys

Igår gick årets match av stapeln, nämligen matchen mellan Tui Nordic (Fritidsresor/Star Tour) och Thomas Cook NE (VING/SPIES). Efter att ha trotsat regnet och frusit litegrann fick vi se våra snygga grabbar ta hem vinsten. 12-3 och vi är nu officiellt bäst på ön ;) Tror dock att resultatet hade varit ännu bättre om jag hade varit med och spelat... Haha

Efter matchen var det egentligen tänkt utgång men var trött och frusen så åkte hem och sov istället. Efter 12 timmars sömn vaknade jag och kände mig redo att ta vara på min lediga dag. Länge sedan jag gjorde något speciellt så idag tog jag med mig dansken Katja till Las Palmas för att skämma bort mig själv med lite shopping. Har haft ett par riktigt tunga veckor så det tyckte jag att jag var mer än värd. Det fick bli det stora shoppingcentret Las Arenas var de har Primark. Har aldrig tidigare varit på Primark och hade inte alls höga förväntningar men WOW! Extremt billigt! Köpte tre armband, ett halsband, ett bikiniset plus varma myssockor för 20 euro. Alltså lite mindre än 200 svenska kronor. Lycka! Har kommit på att jag lider av något som gör att jag så fort jag är trött, sliten, hungrig, på dåligt humör eller bara allmänt sådär mittemellan vill köpa en massa myssockor, tofflor, skor och strumpor. Konstigaste cravingsen? Hade jag inte varit medveten om att jag skulle få leva på ris resten av veckan om jag släppte till för behovet hade jag nog kommit hem med en hel garderob full av myssaker till mina små fossingar. 

Blev i alla fall utöver det jag fick tag på inne på Primark en superfin klänning som jag omvandlat till ett linne att ha på julafton. Jobbar i och för sig hela julafton, halvledig på juldagen och fullt jobb på annandagen men nog ska jag se till att få användning för den ändå. Sist men inte minst köpte jag mig en ny vän. Men honom får ni se senare. Har städat, tvättat och plockat sen jag kom hem, det har blivit lite som terapi och nedvarvning för mig. Nu jublar väl mamma och pappa av lycka. Jaja dags att sova. Imorgon väntar en lång dag med service, välkomstmöte, lite kontorsarbete och så lite service på kvällen som pricken över i-et.

Sov gott, det kommer jag att göra! PUSS


Såhär mysigt är mitt rum just nu. Det som inte syns på bilden är alla tända ljus och alla bilder på mina fina jag satt upp på den väggen som inte syns. Julgranen är uppe också trots att jag inte känner någon större julstämning.

På kontoret ser det dock bättre ut på den fronten,


Haha kan ni gissa vem som släpat in dessa och varifrån dem kommer?
- Finnens Mumin-julkalender såklart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0