Världens sötaste gäster

Igår blev det ytterligare 16 timmar jobb utan paus vilket resulterade i supertrött Sara. Kom hem vid 03 och skulle upp igen vid 7. Hade en rätt tung dag som också blev en lång dag. Var inte klar förrän jag jobbat 14 timmar utan paus. Men, när jag kom tillbaka till kontoret från min service möttes jag av något fint. Något som gjorde mig så rörd att jag inte vet var jag ska ta vägen.

Några gäster jag hjälpte tidigare i veckan hade lämnat en liten present till mina kollegor som de skulle ge till mig. I den var det ett handgjort halsband som ena gästen själv har gjort. Ett sjukt snyggt halsband och sen ett kort med ord som värmde i hjärtat. Det är sånna här saker, och sånna här gäster som gör det här jobbet så sjukt kul. Att kunna hjälpa andra människor och få så mycket tillbaka. Vanligtvis räcker det med att man ser att gästerna är glada och tacksamma, men när de skriver ned sin tacksamhet i ord, kommer ihåg ens namn och fyller i på frågeformuläret eller såsom nu, ger mig en liten gåva. Ja, då tror jag nästan att jag är tacksammare än vad de själva är. Den känslan. Ni förstår inte. Det ger en extrem kick.

Idag har trots allt varit en bra dag. Mötte farmor och Gösta när jag kom tillbaka från service också. Fick köttbullar, lussebullar, glutenfritt havregryn och couscous. Underbart! Nu har jag något att äta ett tag framöver. Imorgon är det service hela dagen igen som gäller men förhoppningsvis med en liten siesta. På kvällen ska jag och Katja checka in på Orquidea (vårat Blue Village) i Bahia Feliz. Utgång i PLI på kvällen och sedan är jag äntligen ledig på lördag!!! Ska bli så sjukt skönt. Känner att det är välbehövlig vila. Längtar! :)

Nu orkar jag knappt hålla ögonen öppna. Stor puss på världens finaste gäster och sen självklart på er där hemma också <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0