Men kom igen!

Det är ju i grund och botten körkortet som sätter käppar i hjulet nu när jag söker reseledarjobb. Kommer förmodligen inte att få den sortens guidejobb jag vill om jag inte ser till att ta körkortet.

Igår, mer beslutsam än någonsin ringde jag körskolan för att boka tider med min gamla körlärare. Men nej, fullbokad fram till slutet av nästa vecka. Lycka till att köra mycket med honom och ta körkortet inom kort. Kom på att en kvinna hade hoppat in och vickat för honom när han var i Thailand, ringde till den körskolan och yes hon hade tider! Var där imorse och det sista hon sa till mig var: Spring hem och boka tid nu så att du får en inom en månad. Sagt och gjort, sprang i princip hem och faller i totalchock. Det finns inte tider i Stockholm förrän September/Oktober. What?! Har suttit och surfat runt på hemsidan nu och lyckats hitta några tider på andra orter. Bollnäs? Vad gör man inte!

Underbara Amanda har erbjudit sig att köra med mig dit så håll tummarna nu att saker och ting går vägen. Jag vill iväg nu i sommar. JAG VILL JAG VILL JAG VILL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0