NÖDSITUATION!

Klockan är 02:30 och jag sover som allra bäst. Hör att någon hysteriskt bankar på dörren men det är väldigt lyhört här borta så man har lärt sig att sortera bort alla störande ljud och bara vara medveten om att de finns i bakgrunden. Tänker något i stil med "danskjävel" och sover vidare. Bankandet avtar inte och jag hör hur någon står och skriker. Tillslut går min roomie Madde upp och öppnar, en instruktör skriker nödsituation och att vi måste springa ner till Palas Atenea ("nattklubben" på hotellet). I och med att vi haft förstahjälpen examens hela dagen tänker jag att vi ska göra något som har med det att göra, att vi ska komma in i nattklubben och möta ett totalkaos. Väl nere möts vi bara av instruktörer och en massa stolar som vi knäpptysta måste sitta på medan vi väntar på att alla andra ska komma. Därefter drog allt igång och det hade inget med första hjälpen att göra.

Vi fick en uppgift om att fixa transferbussar till en massa turister, göra en miniguide A-Z samt en hel hotellpärm innehållandes allt möjlig information. Detta tog 7 timmar. OM vi var trötta när vi äntligen var klara... Men det är ju också en del av guidelivet och jag är riktigt nöjd med min prestation. Att jag kunde hålla humöret eller kanske framförallt hålla mig vaken så länge och prestera så bra under den pressen och med all trötthet, jag kan inte ens själv förstå det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0