The real life of a rep

Ligger för första gången sedan i torsdags ned i sängen och slappnar av. En del av er har kanske läst/sett nyheterna om att det varit strejk här nere på flygplatsen fredag-lördag. Det har varit vår kära ground force som har bestämt sig för att strejka (de som hanterar allt bagage) vilket har lett till kaos och många många många timmars jobb utan varken sömn eller vila. Jag ska inte prata om hur många timmar för ingen kommer tro mig. Men någonstans mitt i det här så har jag haft någon extrem energi och det är för att jag tycker att det är så förjävla kul. Självklart är det tuff att hantera och vara i den situationen vi varit i, men det är en del av livet som reseledare, en del av paketet och en del jag faktiskt mer än gärna deltar i.

De senaste dygnen har jag lärt mig så sjukt mycket om mig själv och utvecklats något enormt. Just nu när jag ligger här i min säng känns det som om att jag klarar av vad som helst. Har dock en tuff vecka framför mig med en massa extra jobb på grund av strejken samt min konferansgrupp jag är ansvarig för (plus alla vanliga arbetsuppgifter)... Så det blir nog dåligt med uppdatering här. Det ryktas dessutom om strejk varenda fredag-lördag hela november ut eller tills de får igenom sina krav så kan hända att det blir tyst här månaden ut tills jag är tillbaka i Sverige för lite välförtjänt semester. Men som sagt, jag trivs så bra med det jag gör att de långa dagarna inte spelar så stor roll. Det är ju det här jag är här för, varför klaga? Ni får försöka kika in här någon gång om dagen och se om jag uppdaterat något. Jag lovar att jag ska försöka!

Imorgon ska jag vara på kontoret vid kl 07 så dags att sova. Puss på er fina människor där hemma, jag saknar er! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0