Camel

Hola mi amigos! Som vanligt måste jag inleda inlägget med en ursäkt för att jag inte uppdaterat och ännu en gång skylla på att jag haft mycket att göra. Den här gången är dock sanningen att jag inte haft sådär jättemycket att göra, utan bara prioriterat annorlunda men nu tänkte jag att det var dags för en liten update i alla fall. Hittils har jag studerat staden jag bor i, hur det mesta fungerar administrativt här, hur flygplatsen ser ut och så sist men inte minst en utflykt. Utflykten var en jeepsafari kombinerad med ridning på dromedarer. Hur härligt som helst! Jag och fina Becca delade dromedar och jag vill lova att det var en upplevelse att gunga fram och titta på landskapet och en den lilla öknen vi red i.

Måste bara konstatera att fy vad spanjorer är snälla och hjälpsamma. Har inte träffat en enda otrevlig spanjor än och gissa hur chockad jag blir varje gång de faktiskt stannar för en när man står vid övergångsstället!? En rätt stor skillnad från turkarna. Idag lyckades vi glömma att stänga av lyset på bilen så att batteriet tog slut. Blev ett litet äventyr i sig att fixa startkablar, en bil att koppla ihop med men ännu en gång - underbara spanjorer! Känns faktiskt skönt att snart komma igång och börja arbeta. Men jag saknar mitt team i Alanya väldigt mycket! Kan fortfarande inte förstå att jag inte kommer att träffa många av dessa människor någonsin igen och att det som varit aldrig kommer tillbaka. Såhär i efterhand var mina knappa två månader i Turkiet två av de bästa och mest lärorika månaderna i mitt liv! 

Nu ska jag sussa, imorgon ska ännu en utflykt studeras så puss på er!


Kommentarer
Postat av: Lena Sjöberg

Vilka sötnosar!!!

2010-10-07 @ 07:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0