Falukorv

Idag är jag ledig. Var helt slut när jag kom hem från jobbet igår så orkade aldrig gå ut, eller göra något speciellt. Lisa tvingade ner mig till centrum för att jag skulle köpa något att äta sen slocknade jag totalt med datorn på magen. Idag vaknade jag av mig själv relativt tidigt (för att vara ledig), vid 9-snåret och nu har jag precis stekt falukorv och kokat pasta. Supergott, eller egentligen inte men man får ju en känsla av Sverige så det är det ju värt.

Imorgon får vi reda på våra positioner och destinationer inför i sommar. Jag är inte så jättenervös egentligen men klart att det ska bli spännande att se vad jag får. Har ju sökt de populäraste destinationerna och det finns inte många lediga svenska tjänster.. Så vi får se hur det blir, var jag åker. Om det blir någon varm sommardestination eller om jag kanske tar mig tillbaka till mitt älskade Sverige? Missförstå mig inte, jag älskar jobbet och jag känner mig egentligen inte klar än. Men jag saknar Sverige något enormt. Det finns så mycket där hemma som lockar. Problemet är att gräset alltid ser grönare ut på andra sidan så vill inte ta något förhastat beslut. Dessutom så tror jag att sommarsäsongen, var jag än är blir tusen gånger lättare än denna. Just nu är jag på en ort som egentligen inte passar mig personligt och den extrema oturen vi haft med strejker, stormen och så vidare har ju tagit extra mycket energi. Vi får helt enkelt vänta till imorgon och sen se vad magkänlsan säger.

Nu ska jag ut i solen och försöka få lite färg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0