Another day in Puerto Rico

Igår drog mitt team lite spontant in till Bahia Feliz och vårat Blue Village för att äta buffét och titta på Tui Entertains show. Riktigt mysig kväll! Tanken var att vi skulle gå ut etterpå (haha jag har blivit förstörd av all skandinaviska) men det blev inte riktigt så av diverse anledningar. Istället kollade jag och min kollega Albin på film när vi kom tillbaka till Puerto Rico.

Idag har jag haft service på förmiddagen, en siesta spenderad på en solstol och sedan eftermiddags/kvällsservice. Vet inte varför, men var så fruktansvärt trött när jag kom hem från jobbet så var tvungen att ta en powernap. Nu har jag ätit lite pasta och Felix köttfärssås på burk. Gödde! De andra ska ut ikväll men jag blir nog bara hemma, funderar faktiskt på att sova rätt snart.

Imorgon har jag både flygplats på dagen och kvällen/natten. Ska först vara departureansvarig på de norska flygen, därefter ska jag stå på kontoret på dagpasset. Det är det absolut roligaste då man får vara ansvarig för alla transporter, ospecificerade gäster, busskyltar, välkomstmaterial osv. Gäller att ha styr annars blir allt kaos haha. På kvällen/natten är jag också ansvarig för alla arrivals vi har på natten. Känns riktigt bra med mycket ansvar faktiskt. Lite tråkigt att det snart är över... Bara 18 dagar kvar nu.

Imorgon åker en av de härligaste killarna jag lärt känna hem, bulten Jesper. Han jobbade också i Turkiet i somras, men på en annan resort och kom hit till GC dagen efter mig. Vi fick studera det mesta tillsammans vilket gjorde att han var en av dem jag lärde känna först och bäst här i början. Efter det har vi jobbat en hel del tillsammans när vi varit ute i Taurito/Mogan och självklart så har vi umgåtts en hel del också eftersom att vi är i samma team. Han lämnar guidelivet för ett göddeliv i Falkenberg. Lycka till med allt, kommer att sakna dig!


Dunderbulten Jesper


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0