Lite uppdatering då!

Min söta vän Anna gav mig ju en fetinglänk i sin blogg så kände att jag kanske skulle ta och uppdatera här lite. Har varit väldigt dåligt med uppdatering som vanligt, men som ni vet så har vi guider inte särskilt mycket tid över och ibland när vi väl har lite ledig tid så är det andra saker såsom sömn och att få vara social utanför jobbet som går före. 
 
Vad sker då? Har som sagt bytt service-område och det har gått galant. Älskar det nya området, vilket ger lite andra utmaningar än de jag hade i det tidigare. Skönt med lite omväxling och få lite nya saker att ta tag i! Har även provat på att vara lite ansvarig när chefen varit borta, gick bra det med förutom att halva scanditeamet var sjuka så blev lite kritiskt läge där med schemat. Gällde ju att ha minst en scandiguide på varje serviceområde. Men lyckades även lösa det även om det innebar att jag fick byta bort älskade Garbos som jag skulle ha hållt i. Shit happends, huvudsaken var att vi fick ihop det och imorgon ska vi eventuellt åka till Garbos och bara ha kul, jag och några kollegor!

I söndags fyllde min andra halva här, Becca 21 år vilket firades på Amadores Beach Club och med White Sensation (alla klädda i vitt). Väldigt lyckad kväll! Mådde däremot mycket dåligt dagen efter. Trodde det berodde på brist av sömn och kanske att jag druckit något glas vit sangria för mycket. Men nej, jag har åkt på en förkylning. Kände mig ändå helt okej igår så jag jobbade på. På kvällen fick jag uppleva ett av mina finaste ögonblick någonsin som guide. Men minutrarna där innan också något av de mest jobbiga. Vet inte om jag har tillåtelse att skriva om vad som skett här med tanke på företagets policy samt de inblandades privatliv. Men det är helt klart något jag alltid kommer att minnas och bära med mig. Blir tårögd bara av att tänka på det! Jag är i alla fall stolt över mig och de kollegor som trots att vi gått av för dagen drog på oss våra uniformer och stack ut. Blue spirit for sure!

Efter att ha kommit hem från att ha ryckt ut började jag känna mig riktigt dålig. Gick i säng och inatt har jag haft en av de värsta nätterna någonsin. Trodde seriöst vid ett ögonblick att mitt liv var på väg att ta slut. Hela kroppen värkte, huvudet exploderade, jag svettades så alla sängkläder var blöta samtidigt som jag frös som om att jag låg ute i snön i -30 grader hemma i Sverige. Allting var bara som en stor röra, jag visste knappt var jag var eller vem jag var. Helt sjuka hallucinationer.

Imorse när jag vaknade kände jag mig helt utmattad men lite bätte i alla fall. Hade knappt någon mat hemma så min söta kollega Katja körde mig till Gottegrisen i San Agustin (svenskt godis!!!) för lite kuckelimuckmedicin och därefter till Eurospar så att jag kunde få med mig lite vatten och mat hem. Nu dricker jag thé för fulla muggar och försöker få tillbaka min röst som är spårlöst försvunnen. Mår lite bättre men fortfarande inte helt ok. Vi får se om det blir jobb imorgon eller inte. Vill ju som sagt hänga med till Garbos imorgon och då gäller det ju att överleva en hel dag på service också. Har dessutom gäster och case jag mer än gärna vill avsluta själv så skulle kännas surt att behöva ligga hemma och må skit. Men är man sjuk så är man... Hoppas att den här natten inte blir hemsk som den förra i alla fall.


Vi hade teamdag för några veckor sedan då hela teamet åkte ut och red i bergen. Hur kul som helst att vara tillbaka på hästryggen. Måste erkänna att jag saknat det!


Även om Puerto Rico sägs vara den mest solsäkra platsen på ön kan man se ut såhär efter att ha gått från kontoret hem (tar ca 2 minuter)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0