Night arrival & Morning departure

Hej Sverige! Fredag redan vilket känns sjukt. Tiden går så snabbt! Fredag här är dock inte som hemma i Sverige någon dag man längtar efter eller någon dag där man kan slappna av när man väl är tillbaka från jobbet. Fredag eller egentligen hela helgen här är precis som vilken vecko-/arbetsdag som helst. Idag har min fredag spenderats på flygplatsen med dansk departure transfer, ett flertal arrivals och så lite göteborgstransfer tillbaka till Puerto Rico. Har varit lite ledig på eftermiddagen/kvällen nu för att ladda inför natten. 01:25 blir jag upphämtad för att åka tillbaka till flygplatsen och ta emot ett av våra Stockholmsflyg som landar 02:50... Därefter ska jag stanna på flygplatsen tills morgondeparturen börjar och möta alla bussar och se till att alla norskar och svenskar kommer hem ordentligt.

Vid 09:30 är jag tillbaka i Puerto Rico igen och då är jag halvledig (ledig resten av dagen!) och på söndag har jag min hellediga. Det är karneval här nere på Gran Canaria nu så kanske att vi ska dit. Ett av våra hotell har hyrt ett flak som ska köra runt. Temat på karnevalen är sjö så jag och min kollega funderar på att klä ut oss till sjömän och åka med på flaket och smaka lite på den spanska traditionen. Får dock se hur trött jag är efter mitt natt- och morgonpass. Nu ska jag ta en varm dusch och sova lite innan det bär av igen. Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Lena Sjöberg

Sötis!

2011-03-28 @ 11:33:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0