Söndag - 27

Varit riktigt sjuk de senaste dagarna. Halva teamet har varit halvt utslagna så har blivit en hel del jobb i alla fall... Inatt kunde jag sova hela natten ut vilket var första gången på snart en vecka. Känns som att det börjar gå åt rätt håll så håll tummarna för att jag blir frisk nu! Imorgon har vi kick-down så vore sjukt kul om jag kände mig tillräckligt pigg för att orka vara aktiv och göra något riktigt minnesvärt av den.

Kan verkligen inte förstå att allt håller på att lida mot sitt slut. Igår åkte en av guiderna jag gått guideskola med som har arbetat i ett av de andra teamen hem till Sverige för att sedan åka vidare ut i världen. På lördag åker min finska roomie. Då blir vi helt plötsligt bara tre kvar i villan... Det är sjukt, någon jag nu bott med sedan 2 oktober och sett varje dag ska åka vidare och vi kommer kanske aldrig mer att ses?!

Samma sak med många av de andra i teamet. Alla åker åt olika håll. Många kommer säkert att hålla kontakten, men vissa kommer man med största sannolikhet aldrig mer se igen. Det är sorgligt fast samtidigt på något sätt fint. De människorna tillhör liksom kapitlet "Livet som reseledare på Gran Canaria". Helt klart en period i mitt liv jag kommer att minnas länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0